Skip to main content

Mollie, een van Europa’s snelst groeiende financiële dienstverleners, is officieel uitgebreid naar Portugal. Met de opkomst van e-commerce en digitale betalingen in Portugal ondersteunt Mollie Portugese bedrijven met lokale, schaalbare betalingsoplossingen.

Lokale partner

Door uit te breiden naar de Portugese markt helpt Mollie bedrijven van elke grootte, van startups tot grote ondernemingen. Het doel hierbij is het vereenvoudigen van online en in-person betalingen, rapportage, fraudepreventie en andere vormen van financiële dienstverlening. Mollie biedt hierbij een compleet lokale oplossing aan met lokale betaalmethoden zoals MB WAY en Multibanco. Ook zijn er meer dan 35 andere betaalopties beschikbaar, zoals Apple en Google Pay, en Paypal. Deze zijn voornamelijk geschikt voor bedrijven met omnichannel klanten. Verder profiteren Portugese bedrijven van een intuïtief dashboard, dat realtime toegang biedt tot financiële gegevens en vereenvoudigde beheerfuncties. Dit stelt bedrijven in staat om transacties te monitoren, terugbetalingen te verwerken en strategische beslissingen te nemen op basis van concrete gegevens.

Groeiende aanwezigheid 

In 2022 opende Mollie een tech hub in Lissabon, die momenteel bestaat uit zestig professionals. Met de officiële lancering van het platform in Portugal breidt Mollie deze hub uit met een commerciële afdeling en klantenservice. Hiermee versterkt Mollie zijn customer first-aanpak. Tegen het einde van het jaar is Mollie van plan om nog eens twintig medewerkers voor deze afdelingen aan te nemen.

Koen Köppen, CEO van Mollie: “Het betreden van de Portugese markt is een grote stap voor Mollie. Ook in deze markt willen we ons positioneren als partner die bedrijven ondersteunt met eenvoudige en effectieve betalingsoplossingen. Een belangrijk onderdeel hiervan is het uitbreiden van ons Lissabon-team met commerciële en ondersteunende functies. Dit versterkt onze capaciteit om onze klanten nog beter te kunnen bedienen.” 

Márcio Pereira, medeoprichter en directeur van MeV Green Mobility, een van de eerste klanten van Mollie in Portugal: “Bij MeV Green Mobility geloven we dat het aanbieden van een gemakkelijke en moeiteloze betaalervaring essentieel is voor onze Portugese klanten. Overstappen naar Mollie heeft ons geholpen dit te realiseren vanwege de naadloze integratie met MB Way, Multibanco en andere betaalopties. De omnichannel oplossing van Mollie, inclusief in-store terminals, heeft onze klantervaring dan ook aanzienlijk verbeterd, zowel online als offline.” 

Author IT Topics

More posts by IT Topics